Objectius del Blog

AVÍS A SEGUIDORS;
Aquest blog deixa d'actualitzar-se aquest estiu del 2015 d'acord amb la creació d'una nova pàgina web on s'incorporen els articles existents i els nous que es vagin preparant.
En aquest nou blog trobareu més continguts i una distribució més neta i clara que permetrà trobar amb més facilitat el contingut que us pugui interessar.
La direcció plaautoproteccio.cat ja direcciona al nou blog.
Moltes gràcies


Comentaris, experiències, apunts, tot és benvingut per ajudar a completar aquesta eina informativa.

"L’autoprotecció és el conjunt de mesures (procediments, sistemes i organització) implantades en un determinat àmbit (edificis, instal·lacions, nuclis habitats, solars, activitats, centres, etc) exposat a una o a diverses situacions de risc, destinades a preveure, prevenir i controlar-ne el risc, donar resposta adequada a les emergències i garantir la integració d’aquestes actuacions a les del sistema públic."
font: gencat.cat


Podeu fer comentaris al peu de cada article o adreçar-los a la següent adreça electrònica;

info@consultoriatt.com

Podeu utilitzar el buscador per trobar l'article que necessiteu del blog.

Troba l'article que busques!!

17 de febr. 2011

Dubtes respecte a l'afectacció d'una zona d'intervenció

Consultes ralitzades a la Direcció General de Protecció Civil respecte a les zones d'afectació sobre activitats de l'anmnex I.C. o no catalogades,

PREGUNTA

Revisant l’últim punt de l’annex I.C. de decret veig el següent;
En cas que aquestes activitats estiguin incloses dins de les zones d’afectació dels accidents possibles en instal·lacions afectades per la normativa d’accidents greus, quedaran sotmeses al procediment administratiu descrit a l’article 15.
Revisant l’annex I.B llegeixo;
Les activitats, instal·lacions o dependències no incloses a l’annex I, epígrafs A i C, però que presentin un especial risc o vulnerabilitat segons els criteris que s’exposen a continuació poden quedar incloses dins l’àmbit d’aplicació d’aquest Decret i sotmeses al procediment administratiu descrit a l’article 15, a través de la resolució motivada del director o directora general competent en matèria de protecció civil.
I considerant, per exemple, el cas del casc urbà del municipi de Sant Celoni que es troba afectat en la seva totalitat per la zona d’intervenció de les indústries presents afectades aquestes per la normativa d’accidents greus,  m’apareixen els següents dubtes;

  1. En el cas que proposo, entenc que totes les activitats catalogades pel decret (indistintament del annex on es trobin a priori) del casc urbà de Sant Celoni s’han de considerar com “d’interès per Catalunya” i s’han de tramitar d’acord a l’article 15, és així? En aquest cas no hi haurà activiats “d’interès local”, oi?
  2. Pel cas comentat i d’acord amb el punt a) de l’annex I.B., quins criteris s’aplicaran per determinar vulnerables o molt vulnerables les instal·lacions, activitats o dependències no incloses en els annexes I.A ni I.B?
RESPOSTA DGPC                                                                                                      
Trobaràs la resposta a aquesta pregunta i altres a l’enllaç http://www20.gencat.cat/portal/site/interior/menuitem.c8dca3082ff3fddf65d789a2b0c0e1a0/?vgnextoid=49f1f478ac6ac210VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=49f1f478ac6ac210VgnVCM2000009b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default

    La resposta concreta la trobaràs a la pregunta 14 del apartat Entrada en vigor del decret i àmbit d'aplicació de la web de faq de la DIRP.

    "
    14. Quina interpretació cal fer del text contingut a l’annex I.C del Decret: “En cas que aquestes activitats estiguin incloses dins de les zones d’afectació dels accidents possibles en instal·lacions afectades per la normativa d’accidents greus, quedaran sotmeses al procediment administratiu descrit a l’article 15”?
    Aquestes zones d’afectació no corresponen a la zona d’intervenció i a la zona d’alerta. Les zones d’afectació són aquelles per a les quals s’han establert criteris de control de les tipologies d’elements vulnerables compatibles amb la gestió del risc. Actualment són la zona d’indefensió envers l’autoprotecció i la zona d’intensitat límit a l’exterior, ambdues definides a la Resolució IRP/971/2010, de 31 de març, per la qual es dóna publicitat als criteris per a l’elaboració dels informes referents al control de la implantació de nous elements vulnerables compatibles amb la gestió dels riscos de protecció civil.
    Els ajuntaments poden consultar aquestes zones a la part d’accés privat del Mapa de Protecció Civil de Catalunya, publicat al web del Departament d’Interior.
    Per tant, els tècnics acreditats que assessorin els titulars de tipologies d’activitats incloses a l’annex I.C del Decret han de posar-se en contacte amb l’ajuntament en què s’ubica l’activitat, per tal de comprovar si aquestes activitats estan ubicades a la zona d’indefensió envers l’autoprotecció o a la zona d’intensitat límit a l’exterior associades a activitats incloses al Plaseqcat (Pla d’emergència exterior del sector químic de Catalunya). En el cas que es doni aquesta circumstància, l’activitat quedaria sotmesa al procediment que descriu l’article 15 i, en cas contrari, al procediment administratiu que descriu l’article 16.
    "
    PREGUNTA
    Gràcies per l'aclariment però; hi ha manera de conèixer aquests perímetres a priori? 
    M'explico; en el cas que un tècnic competent vulgui oferir un Pau, com pot saber a priori el tipus (afectat per l'annex I.A. o I.C.) de Pau que necessita l'activitat? Potser el tècnic competent és només competent per les activitats d'interès local.
    Entenc que l'ajuntament només donarà aquestes dades quan siguin sol·licitades pel titular, o no?

    RESPOSTA DGPC                                                                                                       

    A priori amb la Resolució i contant que si està a 500 metres de la instal·lació o menys segurament sí sempre.

    PREGUNTA

    Llavors, quin tractament, a efectes d’elaboració de PAU, hauran de tenir les activitats no catalogades a priori però situades dins de la franja dels 500 metres (màxim); segueixen sense necessitar PAU, passen a ser d’interès local o directament queden incloses al tràmit de l’article 15 d’acord amb el punt a) de l’annex I.B.? O sigui, el fet de trobar-se dins de la zona d’indefensió és un criteri vàlid d’acord amb l’annex I.B. per considerar una activitat no catalogada previament com a activitat vulnerable i llavors afectada per l’annex I.A.?
    RESPOSTA DE DGPC                                                                                                
    Doncs passa a ser de l’A, article 15 interès Generalitat, i li toca el índex de la part A, encara que a priori fos de la B. Si no era ni de la B, doncs res de res, com abans, llei de riscos laborals i prou.



    2 comentaris:

    1. Mi pregunta es, cuando se comunica la afectación del 82/2010 por parte del titular, ¿la administración especifica el procedimiento a la que hay que somenterla, es decir si el procedimiento que se tiene que hacer corresponde a la tramitación según anexo A, B, ó C (art.15 ó 16)? o en nigún momento especifica nada y esa duda se plantea hasta el final?

      ResponElimina
      Respostes
      1. Buenos dias anónimo y disculpa mi demora, no vi tu entrada antes.
        El procedimiento al que hay que someter cada actividad se determina por la inclusión al anexo 1.A o 1.C de la actividad en cuestión, es decir, si hablamos de una estación de esquí, ésta se encuentra en el anexo 1.A, por lo tanto le es de aplicación el artículo 15.
        No obstante, y si el titular no está familiarizado con el decreto, en el momento de acceder a la plataforma HERMES y comunicar la afectación de la actividad existe un apartado dónde habrá que marcar el (o los) epígrafe de aplicación a la actividad que correspondrá a lo contenido en el catálogo del decreto, es decir, que cuando se encuentre el epígrafe se identificará el artículo que corresponda. Un ejemplo;
        Actividad; estación de esquí.
        En la ventana de "afectación" veremos;
        A.2.I.05 Estaciones de esquí.
        Por tanto, la A de la numeración del epígrafe nos dice que se trata de una actividad del anexo 1.A. y que le corresponde la aplicación del articulo 15.
        Un saludo.

        Elimina

    Deixa el teu comentari aquí.