Objectius del Blog

AVÍS A SEGUIDORS;
Aquest blog deixa d'actualitzar-se aquest estiu del 2015 d'acord amb la creació d'una nova pàgina web on s'incorporen els articles existents i els nous que es vagin preparant.
En aquest nou blog trobareu més continguts i una distribució més neta i clara que permetrà trobar amb més facilitat el contingut que us pugui interessar.
La direcció plaautoproteccio.cat ja direcciona al nou blog.
Moltes gràcies


Comentaris, experiències, apunts, tot és benvingut per ajudar a completar aquesta eina informativa.

"L’autoprotecció és el conjunt de mesures (procediments, sistemes i organització) implantades en un determinat àmbit (edificis, instal·lacions, nuclis habitats, solars, activitats, centres, etc) exposat a una o a diverses situacions de risc, destinades a preveure, prevenir i controlar-ne el risc, donar resposta adequada a les emergències i garantir la integració d’aquestes actuacions a les del sistema públic."
font: gencat.cat


Podeu fer comentaris al peu de cada article o adreçar-los a la següent adreça electrònica;

info@consultoriatt.com

Podeu utilitzar el buscador per trobar l'article que necessiteu del blog.

Troba l'article que busques!!

13 de jul. 2011

Dubtes i respostes. Notes de la DGPC als Plans Municipals

1. Quina és la diferència entre una actualització i revisió?

Actualització: és una adaptació a canvis de circumstàncies, típicament una actualització de càrrecs, de telèfons, un canvi d'ubicació d'algun element, etc., que no canvien substancialment el contingut del Pla. Les actualitzacions de plans no s'han d'homologar, tot i que s'ha de trametre la part que s'hagi actualitzat a la Comissió de Protecció Civil de Catalunya a través dels serveis territorials.

Revisió: és una modificació important del pla, ja sigui perquè l'estructura municipal ha canviat, perquè hi ha hagut un canvi en el nivell de risc o per qualsevol altra modificació que impliqui un canvi significatiu en el plantejament del pla. En qualsevol cas, cal plantejar la revisió d'un pla cada quatre anys per tal que mantingui plenament la capacitat operativa. La revisió s'ha d'aprovar i homologar amb el mateix procediment d'aprovació i homologació inicials, i cal adjuntar al document un escrit que descrigui les actuacions d'implantació i manteniment del pla que s'han portat a terme els últims quatre anys.


2. Cal que les actualitzacions siguin aprovades pel Ple i passin el procés d’exposició pública?

Segons l’article 3 del decret 210/1999 (publicat el 4 d’agost de 1999 en el DOGC núm. 10474) que diu el següent:

“Els plans s’han d’adaptar als canvis de circumstàncies, si aquestes es produeixen, i s’han de revisar cada quatre anys per mantenir-ne plenament la capacitat operativa. Les actualitzacions i adaptacions dels plans les han d’aprovar les corporacions municipals i trametre’s en la part que s’hagi adaptat o actualitzat a la Comissió de Protecció Civil de Catalunya. La revisió s’ha d’aprovar i homologar amb el mateix procediment d’aprovació i homologació inicials, adjuntant un escrit de descripció de les actuacions d’implantació i de manteniment del pla realitzades en els últims quatre anys.”

Ara bé, són definicions que s’han de completar amb sentit comú perquè no sempre és clara la separació entre actualització i revisió.

En tot cas, ens hem de fitxar que el decret 210/1999 estableix que les “actualitzacions i adaptacions” també han de ser aprovades per les corporacions municipals. Això per una part és lògic donat que són els plens qui aproven els plans i, per tant, si es produeixen canvis els plens haurien de ser qui aprovessin aquests canvis, però per una altra part sembla una actuació desproporcionada si per canviar un nom propi que surti en el pla, per exemple el nom de l’alcalde o el seu telèfon professional, cal una aprovació del ple. Amb el doble objectiu de ser pràctic i, al mateix temps, de respectar el decret 210/1999 proposem els següents criteris:

- Els canvis per actualitzacions o adaptacions en el pla no caldrà que siguin aprovats expressament pel ple quan aquests canvis han estat fruit de decisions aprovades en altres plens; per exemple, si ha canviat l’alcalde o alcaldessa i en el pla apareixia el seu nom propi, s’actualitzarà el nom propi de l’alcalde o alcaldessa sense que s’hagi de produir un ple expressament donat que ja es va produir un ple que va escollir el nou alcalde o alcaldessa.

- També hi ha un altre tipus de canvis que podríem dir “automàtics” i que no tenen sentit que passin pel ple; per exemple, la simple actualització de telèfons que no implica cap canvi organitzatiu o operatiu.

- Tampoc caldrà una informació pública expressa per aquest tipus de canvis.

- Els canvis que no estiguin avalats d’alguna forma per cap ple i que no siguin d’aquesta tipologia que hem dit col·loquialment “automàtics”, sí que caldrà que passin expressament pel ple perquè siguin aprovats. I en aquest cas també en teoria seria necessària l’exposició pública. Però, la majoria d’aquests casos estaríem parlant segurament de revisions.


3. Cal que a la Subdirecció Territorial facin arribar tot el document o només la part actualitzada?, i en quin format?

Els documents s’han de trametre en format digital, per tant, no implica més problema enviar tot el document i per evitar tenir documents sense actualitzar i parts de documents que els actualitzen, el millor és tenir el document complet actualitzat.




4. Cal que el servei de protecció civil territorial emeti algun tipus d’informe respecte a aquestes actualitzacions?

En el cas d’actualitzacions no, només se li ha de fer arribar perquè informi a la Comissió de Protecció Civil de Catalunya.





Font; Circular de SSTT Catalunya Central del DGPC de 10 de juliol de 2011.


Consultoria Tècnica Transversal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari aquí.