Objectius del Blog

AVÍS A SEGUIDORS;
Aquest blog deixa d'actualitzar-se aquest estiu del 2015 d'acord amb la creació d'una nova pàgina web on s'incorporen els articles existents i els nous que es vagin preparant.
En aquest nou blog trobareu més continguts i una distribució més neta i clara que permetrà trobar amb més facilitat el contingut que us pugui interessar.
La direcció plaautoproteccio.cat ja direcciona al nou blog.
Moltes gràcies


Comentaris, experiències, apunts, tot és benvingut per ajudar a completar aquesta eina informativa.

"L’autoprotecció és el conjunt de mesures (procediments, sistemes i organització) implantades en un determinat àmbit (edificis, instal·lacions, nuclis habitats, solars, activitats, centres, etc) exposat a una o a diverses situacions de risc, destinades a preveure, prevenir i controlar-ne el risc, donar resposta adequada a les emergències i garantir la integració d’aquestes actuacions a les del sistema públic."
font: gencat.cat


Podeu fer comentaris al peu de cada article o adreçar-los a la següent adreça electrònica;

info@consultoriatt.com

Podeu utilitzar el buscador per trobar l'article que necessiteu del blog.

Troba l'article que busques!!

22 d’abr. 2013

Activitats amb cavalls





PerQUÈ
El 07/07/2010 es publicava al DOGC el Decret 82/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i es fixa el contingut d'aquestes mesures.
Amb aquest document es donava compliment al previst a l'article 7 de la Llei 4/1997, de20 de maig, de Protecció Civil de Catalunya. Després, en forma d'ordre inicialment i en forma de decret posteriorment, s'ha complementat i aclarit alguns dels termes del catàleg.
QUÈ és un Pla d'Autoprotecció
El Pla d'Autoprotecció és un document que, a partir d'una identificació de riscos, vulnerabilitats i mitjans propis i externs, ha de permetre una gestió adequada de les situacions de risc col·lectiu amb l'ús i coordinació dels recursos interns i externs disponibles.
QUI està afectat
L'annex I del Decret 82/2010 estableix un catàleg d'activitats que, per criteris de perillositat intrínseca, vulnerabilitat o de la combinació d'ambdós conceptes, esdevenen un risc per si mateixes, pel seu entorn o poden veure's afectades per les circumstancies degudes a la seva ubicació. Per les activitats amb cavalls cal considerar diferents epígrafs del catàleg ja que, com hom interpretar a l'instant, no hi ha un epígraf directe, si es plantegen aquestes activitats sense considerar l'entorn. Cal afegir que, amb la publicació del Decret 127/2013, de 5 de març, totes les activitats esportives amb aforament menor de 500 persones i ubicades en terrenys forestals (regulades actualment i de forma supletòria a la normativa sectorial per aplicació directe de l'annex IV del Decret 112/2010, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives) també queden afectades per la normativa de protecció civil. Així els epígrafs del catàleg que cal considerar per les activitats amb cavalls són les següents;
- Decret 82/2010. Annex 1. Epígraf 1.A.1.e – Espectacles, act. recreatives i esportives a l’aire lliure amb més de 5000 persones.
- Decret 82/2010. Annex 1. Epígraf 1.C.1.d – Espectacles, act. recreatives i esportives a l’aire lliure amb més de 500 persones .
- Decret 82/2010. Annex 1. Epígraf 1.C.1.h – Edificacions i Instal·lacions aïllades situades en terrenys forestals.
- Decret 127/2013. Activitats amb una capacitat menor de 500 persones i ubicats en terrenys forestals també estan afectades pel decret.
Llavors les activitats que d'acord amb aquests punts convé que considerin la seva afectació serien activitats del tipus;
- Centres i clubs hípics
- Escoles d’equitació
- Establiments de pupil·latge
- Establiments de turisme eqüestre amb o sense residència.
No obstant, les activitats que no estan afectades pel decret són les dedicades exclusivament a explotació ramadera.
QUAN s'ha de presentar
Aquests requisits són d'aplicació per noves activitats, a les quals se'ls concedeix un termini de 6 mesos per la presentació del Pla d'Autoprotecció des de l'autorització/llicència de l'activitat i a les existents que ja haurien d'haver-ho presentat.
No obstant, d'acord amb el mateix Decret 127/2013, les activitats esportives ubicades en terrenys forestals i amb capacitat inferior a 500 persones podran sol·licitar una ampliacvió del termini de presentació fins al 31/12/2014 a través dels canals previstos sempre que es compleixin els requisits de la normativa de prevenció de riscos laborals, la normativa sectorial corresponent i els propis requisits de l'article 4.1.a del decret 82/2010.
ON s'ha de presentar
Les activitats que han de disposar del Pla d'Autoprotecció han de presentar de forma telemàtica per la homologació d'aquest document a la plataforma HERMES. Aquesta plataforma també és l'espai on presentar les actualitzacions, modificacions al document i sol·licitar els mitjans externs per l'execució de simulacres.
COM s'ha de presentar
D'acord amb l'article 17 del decret, el Pla d'Autoprotecció l'ha de signat un tècnic amb la titulació adequada i la competència reconeguda per la Generalitat de Catalunya. Després, amb la disposició de signatures digitals, el titular podrà presentar a l'HERMES el document elaborat.
No es possible l'accés i presentació d'un Pla d'Autoprotecció sinó es compleix alguna de les condicions comentades.




 
Sol·liciti una visita tècnica, li farem la proposta més adequada a la seva activitat. Contacti amb nosaltres a info@consultoriatt.com. 

Disposem de tècnics competents i acreditats d'acord amb l'Ordre IRP/516/2010 i l'article 17 del Decret 82/2010.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari aquí.