Objectius del Blog

AVÍS A SEGUIDORS;
Aquest blog deixa d'actualitzar-se aquest estiu del 2015 d'acord amb la creació d'una nova pàgina web on s'incorporen els articles existents i els nous que es vagin preparant.
En aquest nou blog trobareu més continguts i una distribució més neta i clara que permetrà trobar amb més facilitat el contingut que us pugui interessar.
La direcció plaautoproteccio.cat ja direcciona al nou blog.
Moltes gràcies


Comentaris, experiències, apunts, tot és benvingut per ajudar a completar aquesta eina informativa.

"L’autoprotecció és el conjunt de mesures (procediments, sistemes i organització) implantades en un determinat àmbit (edificis, instal·lacions, nuclis habitats, solars, activitats, centres, etc) exposat a una o a diverses situacions de risc, destinades a preveure, prevenir i controlar-ne el risc, donar resposta adequada a les emergències i garantir la integració d’aquestes actuacions a les del sistema públic."
font: gencat.cat


Podeu fer comentaris al peu de cada article o adreçar-los a la següent adreça electrònica;

info@consultoriatt.com

Podeu utilitzar el buscador per trobar l'article que necessiteu del blog.

Troba l'article que busques!!

8 de gen. 2011

Decret 82/2010

Fonament; marc legal:
  1. Llei 4/1997 de Protecció Civil de Catalunya, articles 7 i 20.
  2. Llei orgànica 6/2006 de l'Estatut de Catalunya, article 132.

Objectius del decret;
  1. Establir el catàleg d’activitats que han de disposar de PAU.
  2. Establir els sistemes de control per part de l’administració.
  3. Establir els continguts mínims i de qualitat dels PAU.
  4. Establir els sistemes de coordinació entre les activitats i els serveis públic.
Àmbit;
  1. Centres, activitats, establñiments que poden generar situacions de risc col·lectiu, de catàstrofe o de calamitat pública.
  2. Centres i les instal·lacions, públics i privats, que poden resultar afectats de manera especialment greu per situacions d’aquest caràcter
    1. Centres de més risc; Annex IA: CATÀLEG D’ACTIVITATS D’INTERÈS PER A LA PROTECCIÓ CIVIL DE CATALUNYA
    2. Centres de menys risc; Annex IC: CATÀLEG D’ACTIVITATS D’INTERÈS PER A LA PROTECCIÓ CIVIL LOCAL
    3. Altres per resolució explícita de la Direcció General de Protecció Civil.
Entrada en vigor;
  1. Annex IA; activitats i centres d’interès per a la protecció civil de Catalunya en el termini de sis mesos a partir de l’endemà de la seva publicació en el DOGC (07/01/2011)
  2. Annex IB; activitats que compleixin els criteris continguts en l’annex I.B d’aquest Decret i que siguin declarades d’interès per a la protecció de Catalunya en el termini que estableixi la resolució de la Direcció General competent en matèria de protecció civil
  3. Annex IC; activitats i centres d’interès per a la protecció civil local en el termini d’un any a partir de l’endemà de la seva publicació en el DOGC (07/07/11). Excepcions;
    1. Equipaments, establiments d'ús educatiu i activitats públiques amb aforament entre 500 i 2000 persones.
    2. Activitats en espai públic de risc, tallers ocupacionals, i residencies de gent gran amb problemes de mobilitat i càmpings ubicats en zones de risc i/o a menys de 500 metres de massa forestal, que no estigui cap d'elles en els annexes A o B.
  4. Municipi de Barcelona; regulació propia d'acord amb les competències de l'Ajuntament de Barcelona.
Obligacions per a les activitats incloses en els 3 annexes;

  1. Garantir les condicions d’autoprotecció.
  2. Elaborar el PAU de l’activitat d'acord amb els requisits del decret.
  3. Presentació del PAU a l’òrgan competent i homologació.
  4. Incorporar al PAU les modificacions pertinents i assegurar les actualitzacions.
  5. Remetre al registre les dades requerides.
  6. Implantar el PAU: formació i simulacres (mínim 1 anual).
Continguts d'un PAU;
  1. Document 1: Identificació de la instal·lació. Inventari, anàlisi i avaluació del risc.
  2. Document 2: Inventari i descripció dels mitjans i mesures d'autoprotecció.
  3. Document 3: Manual d'actuació.
  4. Document 4: Implantació, manteniment i actualització.
  5. Annex 1 Directori de comunicacions.
    1. Telèfons d’emergències d’ajuda externa.
    2. Telèfons del personal d’emergències de l’activitat.
    3. Telèfons de les empreses de serveis i manteniment.
  6. Annex 2 Formularis per a la gestió de les emergències.
  7. Annex 3 Plànols. Recull dels plànols esmentats en els diferents documents del pla.
  8. Annex 4 Fitxes d’actuació.
Procediment administratiu; 
  • Annex IA i IB; article 15. ACTIVITATS SOTMESES A CONTROL DE LA GENERALITAT (DGPC) i homologació CPCC.
Photobucket
  • Annex IC; article 16. ACTIVITATS SOTMESES A CONTROL MUNICIPAL (Ajuntaments)  i homologació CPCM.
Photobucket

Òrgans competents (Annex IA i IB);

  1. DGPC:
    1. Informes tècnics sobre PAU instal·lacions annex IA i IB
    2. Control implantació PAU instal·lacions annex IA i IB
    3. Inspeccions instal·lacions annex IA i IB
    4. Resolució d’afectació d’instal·lacions annex IB
    5. Acreditació i control de les entitats
    6. Col·laborar amb ISP en formació
  2. CPCC: 
    1. Homologa PAU instal·lacions annex IA i IB 
    2. Homologa revisions de PAU instal·lacions annex IA i IB 
    3. És informada de les actualitzacions de PAU instal·lacions annex IA i IB
  3. Ajuntaments: 
    1. Al·legacions sobre PAU d’instal·lacions annex IA que afecten el terme municipal.
  4. Consells comarcals i altres ens de caràcter supramunicipal:
    1. Donar suport al municipi
 Òrgans competents (Annex IC);
  1. Ajuntaments:
    1. Informes tècnics sobre PAU instal·lacions annex IC
    2. Control implantació PAU instal·lacions annex IC
    3. Inspeccions instal·lacions afectades annex IC
  2. CMPC:
    1. Homologa PAU instal·lacions annex C
    2. Homologa revisions de PAU instal·lacions annex IC
    3. És informada de les actualitzacions de PAU instal·lacions annex IC
  3. Consells comarcals i altres ens de caràcter supramunicipal:
    1. Donar suport al municipi
Altres òrgans competents i funcions;
  1. DGPC (de forma excepcional i/o subsidiària)
    1. Inspeccions instal·lacions afectades
    2. Acreditació i control de les entitats
    3. Col·laborar amb ISP en formació
  2. ISPC:
    1. Formació tècnics competents

 Comunicacions (Annex IA i IB);
  1. 112 DURANT L’EMERGÈNCIA O ALERTA:
    1. Nom de la instal·lació
    2. Emplaçament
    3. Descripció i abast del sinistre
    4. Mesures adoptades i previstes
    5. Mesures de recolzament de l’exterior
  2. DGPC DESPRÉS DE L’EMERGÈNCIA
    1. Informe, en un termini màxim de 7 dies hàbils amb les causes de l’emergència, cronologia de les actuacions, mesures de protecció preses, aspectes del PAU a modificar...

Comunicacions (Annex IC);
  1. CRA (si el municipi no en té al CECAT) DURANT L’EMERGÈNCIA O ALERTA:
    1. Nom de la instal·lació
    2. Emplaçament
    3. Descripció i abast del sinistre
    4. Mesures adoptades i previstes
    5. Mesures de recolzament de l’exterior
    • (El municipi valorarà la necessitat d'avisar al CECAT)
  2. CMPC (o el corresponent organisme municipal competent en PC) DESPRÉS DE L’EMERGÈNCIA
    • Informe, en un termini màxim de 7 dies hàbils amb les causes de l’emergència, cronologia de les actuacions, mesures de protecció preses, aspectes del PAU a modificar... 
Mitjans de prevenció, mesures de protecció mínimes;
  1. Vigilància i seguretat.
    • Dispositius de caire “policial”. El decret estableix, per cada tipologia d’activitat, les mesures de seguretat obligatòries o recomanables.
  2. Serveis Preventius Sanitaris 
    • En funció del volum de població associat a les activitats.
  3. Prevenció, extinció i salvaments
    • Disposició d'EPIs, ESIs i ETIs segons taules.
Registre electrònic de PAU;
(per ampliar informació, vegeu article plataforma HERMES)
Accessible a:
  1. Instal·lacions afectades
  2. CECAT
  3. Serveis públics d’emergència
  4. Ajuntaments
  5. DGPC
  6. CPCC
  7. Delegació del Govern de l’Estat (correfocs i castells de foc)
  8. Subdirecció General de Seguretat Industrial (DIUE)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari aquí.