Objectius del Blog

AVÍS A SEGUIDORS;
Aquest blog deixa d'actualitzar-se aquest estiu del 2015 d'acord amb la creació d'una nova pàgina web on s'incorporen els articles existents i els nous que es vagin preparant.
En aquest nou blog trobareu més continguts i una distribució més neta i clara que permetrà trobar amb més facilitat el contingut que us pugui interessar.
La direcció plaautoproteccio.cat ja direcciona al nou blog.
Moltes gràcies


Comentaris, experiències, apunts, tot és benvingut per ajudar a completar aquesta eina informativa.

"L’autoprotecció és el conjunt de mesures (procediments, sistemes i organització) implantades en un determinat àmbit (edificis, instal·lacions, nuclis habitats, solars, activitats, centres, etc) exposat a una o a diverses situacions de risc, destinades a preveure, prevenir i controlar-ne el risc, donar resposta adequada a les emergències i garantir la integració d’aquestes actuacions a les del sistema públic."
font: gencat.cat


Podeu fer comentaris al peu de cada article o adreçar-los a la següent adreça electrònica;

info@consultoriatt.com

Podeu utilitzar el buscador per trobar l'article que necessiteu del blog.

Troba l'article que busques!!

30 de jul. 2011

Comissió de Protecció Civil de Catalunya

Després de les passades eleccions autonòmiques i després dels corresponents canvis en la estructura i personal del Departament d'Interior s'ha dut a terme la primera reunió de la Comissió de Protecció Civil de Catalunya.

D'arcord amb l'article de la Llei 3/1997 de Protecció Civil de Catalunya, la CPCC és l'òrgan col·legiat de caràcter consultiu, deliberant, coordinador i homologador superior en aquesta matèria a Catalunya. Es composa de representants de l'Administració de la Generalitat, de l'Administració de l'Estat a Catalunya i de l'Administració local de Catalunya.

Aixó doncs creiem que és un bon moment per recordar-ne el funcionament i composició.

FUNCIONS (*)
La Comissió de Protecció Civil de Catalunya, dins del seu àmbit d'actuació, exercirà les funcions següents:
  1. Emetre informes previs sobre els avantprojectes de llei i els projectes de disposicions de caràcter general relatius a les matèries a què es refereix l'apartat 1 de l'article 14 de la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya.
  2. Informar els plans de protecció civil de la Generalitat, abans de la tramitació d'aquests al Govern per procedir-ne a l'aprovació.
  3. Homologar els plans de protecció civil d'àmbit municipal i supramunicipal que li corresponguin.
  4. Informar els plans d'actuació dels plans especials i territorials de protecció civil de la Generalitat.
  5. Homologar els plans d'autoprotecció, que es defineixin reglamentàriament, elaborats per empreses, centres i entitats per atendre les emergències generades per l'activitat pròpia, amb les al·legacions de l'ajuntament on s'ubica l'activitat i dels municipis que en poguessin quedar afectats.
  6. Homologar els plans d'autoprotecció, que es defineixin reglamentàriament, elaborats per empreses, centres i entitats per atendre les emergències provinents de l'exterior, amb les al·legacions de l'ajuntament on s'ubica l'activitat i dels municipis que en puguin quedar afectats.
  7. Emetre informes previs sobre els reglaments de desenvolupament i d'execució de la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya.
  8. Emetre informes sobre les normes tècniques i les disposicions legals relacionades amb la protecció civil que es dictin a Catalunya.
  9. Participar en la coordinació de les actuacions dels òrgans relacionats amb la protecció civil.
  10. Ser informada del funcionament material dels plans i de les actuacions de resposta, avaluar-ne els resultats i formular les propostes adequades.
  11. Verificar el funcionament dels plans de protecció civil després de produir-se incidències de rellevància, sobre la base de l'informe emès per l'òrgan corresponent del departament competent en matèria de protecció civil.
  12. Establir els procediments i els estàndards que han de complir els projectes de restauració d'infraestructures, serveis i subministraments per garantir la reducció del risc que els ha malmès anteriorment. Excepcionalment, els projectes que no disposen d'estàndards adequats han de comptar amb l'informe de la Comissió.
  13. Homologar els plans d'assistència i suport en matèria de protecció civil, elaborats i aprovats pels consells comarcals, per als municipis del seu àmbit.
  14. Emetre informe previ a l'aprovació i modificacions del Mapa de protecció civil a què fa referència l'article 12 de la Llei 4/1997, de protecció civil de Catalunya.
  15. Les altres que li atribueixi la normativa vigent.

COMPOSICIÓ DEL PLE (*)
El Ple de la Comissió està constituït per:
  1. La persona titular del departament competent en matèria de protecció civil, que n'exerceix la presidència.
  2. La persona titular de la secretaria general del departament competent en matèria de seguretat que n'exerceix la vicepresidència primera i la persona titular de la direcció general competent en matèria de protecció civil, que n'exerceix la vicepresidència segona.
  3. Les persones titulars de la direcció general competent en matèria de prevenció, extinció d'incendis i salvaments, de la direcció general competent en matèria de policia i de les delegacions territorials del Govern de la Generalitat.
  4. La persona titular de la direcció del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
  5. La persona titular de la direcció responsable del Cos d'Agents Rurals.
  6. La persona titular de la direcció del Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 a Catalunya (CAGTU112).
  7. La persona titular de la direcció de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
  8. Les persones titulars de la direcció dels organismes de la Generalitat competents en matèria de meteorologia, geologia, aigua, qualitat ambiental i la persona titular de la direcció de la Xarxa de Radiocomunicacions d'Emergències i Seguretat de Catalunya.
  9. Una persona representant de cada un dels departaments competents en matèria de seguretat industrial, de transport i carreteres, de salut, d'educació, d'acció social i ciutadania, de telecomunicacions i societat de la informació, d'atenció ciutadana, amb categoria de director o directora general o equivalent i de l'Institut de Medicina Legal de Catalunya designats per la persona titular del departament competent en matèria de protecció civil a proposta del conseller o consellera del departament corresponent, i la persona titular de la direcció general competent en matèria de coordinació interdepartamental.
  10. Dos representants de l'Administració General de l'Estat que serà un de la Delegació del Govern a Catalunya i un altre de la Subdelegació del Govern a Tarragona, designats per la persona titular de la Delegació del Govern a Catalunya.
  11. Quatre persones representants de les entitats locals designades per la persona titular del departament competent en matèria de protecció civil a proposta de les organitzacions associatives dels ens locals de Catalunya.
  12. Una persona representant de l'Ajuntament de Barcelona designat per la persona titular del departament competent en matèria de protecció civil, a proposta d'aquesta entitat.
  13. Quatre persones tècniques en matèria de protecció civil, dos d'elles amb rang de subdirector general, designades per la persona titular del departament competent en matèria de protecció civil.

COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ PERMANENT (*)
La Comissió permanent és formada per:
  1. La persona titular del departament competent en matèria de protecció civil, que n'exerceix la presidència i la pot delegar.
  2. La persona titular de la secretaria general del departament competent en matèria de seguretat que n'exerceix la vicepresidència primera i la persona titular de la direcció general competent en matèria de protecció civil, que n'exerceix la vicepresidència segona.
  3. Les persones titulars de la direcció general competent en matèria de prevenció, extinció d'incendis i salvaments, de la direcció general de la policia i d'una de les delegacions territorials del Govern de la Generalitat.
  4. La persona titular de la direcció del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
  5. La persona titular de la direcció general responsable del Cos d'Agents Rurals.
  6. La persona titular de la direcció del Centre de Gestió de Trucades d'Urgència 112 a Catalunya (CAGTU112).
  7. Les persones titulars de les direccions dels organismes de la Generalitat competents en matèria de meteorologia i aigua.
  8. Dues persones representants dels departaments de la Generalitat de les que s'assenyalen a l'article 4.i).
  9. Una persona representant de l'Administració General de l'Estat de les que s'assenyalen a l'article 4.j).
  10. Dues persones representants dels ens locals de Catalunya.
  11. Una persona representant de l'Ajuntament de Barcelona.
  12. Dues persones tècniques en matèria de protecció civil.

NORMATIVA (*)


(*) Dades preses de http://www10.gencat.cat/sac/AppJava/organisme_fitxa.jsp?codi=911



Consultoria Tècnica Transversal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari aquí.