Objectius del Blog

AVÍS A SEGUIDORS;
Aquest blog deixa d'actualitzar-se aquest estiu del 2015 d'acord amb la creació d'una nova pàgina web on s'incorporen els articles existents i els nous que es vagin preparant.
En aquest nou blog trobareu més continguts i una distribució més neta i clara que permetrà trobar amb més facilitat el contingut que us pugui interessar.
La direcció plaautoproteccio.cat ja direcciona al nou blog.
Moltes gràcies


Comentaris, experiències, apunts, tot és benvingut per ajudar a completar aquesta eina informativa.

"L’autoprotecció és el conjunt de mesures (procediments, sistemes i organització) implantades en un determinat àmbit (edificis, instal·lacions, nuclis habitats, solars, activitats, centres, etc) exposat a una o a diverses situacions de risc, destinades a preveure, prevenir i controlar-ne el risc, donar resposta adequada a les emergències i garantir la integració d’aquestes actuacions a les del sistema públic."
font: gencat.cat


Podeu fer comentaris al peu de cada article o adreçar-los a la següent adreça electrònica;

info@consultoriatt.com

Podeu utilitzar el buscador per trobar l'article que necessiteu del blog.

Troba l'article que busques!!

5 de març 2015

Novetats del Decret 30/2015 (derogació del decret 82/2010)

Novetats del Decret 30/2015

La publicació del decret 30/2015 el propassat de 03 de març pel qual s'aprova el catàleg d'activitats i centres obligats a adoptar mesures d'autoprotecció i es fixa el contingut d'aquestes mesures significa un seguit de canvis pel que fa a la regulació de la protecció civil a Catalunya.

Consulteu articles relacionats;
- Publicació del DECRET 42/2015 sobre les ECA's
- Article comparatiu entre el nou catàleg i el del Decret 82/2010.
- Sessions formatives per implantació dels Decrets 155/2014 i 30/2015

Més enllà del buidatge del catàleg, del qual se'n farà properament un article, i de la redistribució de prescripcions tècniques i articles, les novetats més rellevants pel que fa a l'articulat del nou decret són;

Tramitació del PAU

-  Desapareix, com a fórmula única i exclusiva per la tramitació dels PAUs, la plataforma HERMES, quedant subjecte a la Ordre que s'emeti des del Departament competent on s'establirà els mitjans i la forma de tramitació (Disposició adicional segona).

- Desapareix a la obligatorietat de comunicar l'afectació de l'activitat, centre o establiment, quedant el primer pas determinat com la propia presentació del PAU.

- S'estableixen uns terminis específics per la tramitació de PAUs per activitats de caràcter temporal.

- Es preveu la tramitació a partir d'informes desfavorables. 

- Es demana la elaboració d'un informe sobre la implantació del PAU durant els 2 primers anys de vigència del mateix. D'acord amb aquest informe l'administració podrà intervenir amb el requeriment de les actuacions correctores que consideri.

- Canvis en els terminis de comunicació de simulacres i demanda d'equips externs.

- No cal comunicar previament aquells simulacres que no comportin movilització de recursos externs com tampoc trucades al 112, CRA o CECAT.

Organismes competents

- Desapareixen els criteris que determinaven quan un municipi necessitava una Comissió de Protecció Civil.

- L'Ajuntament pot intervenir en la definició de nous criteris per ampliar (no reduir) el catàleg d'activitats o centres obligats a disposar de PAU.

- Obligació explícita de traslladar en tres mesos els expedients de plans d'àmbit local a la DGPC.

 - Es redueix la regulació específica de les entitats col·laboradores de l'administració.

Personal i responsables


- Es recull a l'articulat la possibilitat de suspensió cautelar o revocació de les competències dels tècnics acreditats.

- Es preveu un curs reduït específic i s'elimina la via de l'exàmen lliure i el reconeixement de l'experiència per a l'acreditació de tècnics.

Annexes

- Catàleg. Reducció substancial de les activitats afectades.

- Contingut dels plans. Disminueix lleugerament l'índex que recull l'annex, especialment el document 4 sobre la implantació.

- Mitjans d'autoprotecció. Es simplifiquen els criteris.

- Dades a comunicar previament en un simulacre. Es mantenen pels simulacres amb intervenció externa.

- Definicions. S'incorporen 23 nous termes, 4 es modifiquen, 33 es mantenen i 1 es suprimeix. Les novetats fan esment a questions saanitaries, a questions de presencia en els establiments i a diferenciació d'espais.

- Complementarietat. El decret considera altra normativa sectorial que pot ser requisit en algunes activitats, establiments o centres.

- Criteris d'inclusió en el catàleg. Es mantenen.







 
Sol·liciti una visita tècnica, li farem la proposta més adequada a la seva activitat. Contacti amb nosaltres a info@consultoriatt.com. 

Disposem de tècnics competents i acreditats d'acord amb l'Ordre IRP/516/2010 i l'article 17 del Decret 82/2010.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari aquí.