Tal i com s'exposa en els preliminars del Decret l'objectiu d'aquest és l'actualització del catàleg d'acord amb l'experiència adquirida des de la publicació del Decret 82/2010 i la simplificació de la tramitació.
Us transcrivim aquí la nota de premsa del govern;
El Govern actualitza el catàleg d'activitats i centres que han d'elaborar plans d'autoprotecció i simplifica en temps i costos la seva tramitació
- El Consell Executiu aprova un decret pel qual es crea un catàleg amb una estructura més senzilla i amb una relació d’activitats i centres més acurada i precisa pel que fa a l’obligació d’adoptar aquestes mesures d’autoprotecció
- El text simplifica en temps i costos la tramitació i el registre dels plans d’autoprotecció (PAU) que han d’adoptar els organitzadors d’activitats de concurrència pública i els titulars d’instal·lacions (industrials, sanitàries, residencials, escolars...) sense que aquesta simplificació en disminueixi la seguretat
- El 25% d’activitats i instal·lacions de més baix risc ja no tenen l’obligació de redactar un PAU. També en quedaran exemptes la majoria d’activitats d’oci, esportives i culturals de caràcter local, com actuacions castelleres, competicions esportives de baixa participació o exposicions
El
Consell Executiu ha aprovat el decret pel qual s’aprova el catàleg
d’activitats i instal·lacions obligats a adoptar mesures
d’autoprotecció, que fixa el contingut de les mesures i que posa al dia
el decret de 2010 que regulava aquesta matèria. L’objectiu és
simplificar en temps i costos la tramitació i el registre dels plans
d’autoprotecció (PAU) que han de presentar els organitzadors
d’activitats de concurrència pública i els titulars d’instal·lacions
(industrials, sanitàries, residencials i escolars...), sense que aquesta
simplificació disminueixi la seguretat de les seves activitats i
instal·lacions.
La modificació del decret respon a
l’objectiu d’adequar a la pràctica el que establia el text anterior,
partint de l’experiència adquirida en aquests anys. Així, es fixen una
sèrie de criteris per crear un catàleg amb una estructura més senzilla i
amb una relació d’activitats i centres més acurada i precisa. De fet,
el nombre d’activitats afectades passa de 20.000 a unes 15.000. També es
fa més senzilla la gestió i la tramitació dels plans d’autoprotecció.
En concret, es redueix tant el nombre de tràmits a l’Administració, com
la pressió burocràtica de les activitats, ja que s’elimina l’obligació
d’informar dels simulacres realitzats i el seu programa d’implantació.
Amb
el nou decret, un 25% d’activitats i instal·lacions de més baix risc ja
no tenen l’obligació de redactar un pla especial d’autoprotecció, tot i
que voluntàriament podran elaborar un protocol d’actuació en
emergències amb una estructura similar, que regularà internament les
actuacions destinades a adoptar mesures d’autoprotecció i els mitjans
personals i materials necessaris per afrontar situacions de risc i
d’emergència.
La majoria d’activitats d’oci, esportives i
culturals de caràcter local, com per exemple les actuacions castelleres,
les competicions esportives de baixa participació, les exposicions o
les activitats tradicionals de baix risc, entre d’altres, quedaran
exemptes de fer el PAU.
Per a totes les activitats
que es facin en centres o a l’exterior, i també per a les sanitàries,
docents i residencials públiques, prevalen els criteris d’ocupació
(persones al centre o àmbit). El criteri que marca l’elaboració del pla
especial d’autoprotecció per a les activitats que es facin a l’aire
lliure en espais no delimitats, passa de 1.000 a 10.000 persones. I en
els espais delimitats, es passa de 500 a 5.000. D’altra banda, els
hotels o discoteques, que ara tenien un llindar en 500 persones, passen a
1.000, d’acord amb la normativa estatal bàsica.
S’elimina
la distinció entre les activitats amb reglamentació específica o sense,
que a partir d’ara s’organitzen en una sola llista. A més, amb la
revisió del decret hi ha la possibilitat d’incorporar activitats i/o
instal·lacions que no estiguin al catàleg de dues maneres: a través
d’una resolució del director general de Protecció Civil o bé a nivell
municipal, a través d’una ordenança.
Procés participatiu
El
decret compta amb el vistiplau de la Comissió de Protecció Civil del 24
d’abril de 2014. De fet, en l’elaboració del nou text hi ha hagut un
procés participatiu important, tant en la fase d’elaboració com
d’al·legacions. Hi ha participat consells comarcals, ajuntaments,
diputacions, cossos operatius, tècnics de protecció civil acreditats,
col·legis professionals, gremis de cinemes, de firaires, d’hostaleria,
DinCat (grup d’associacions que promouen la qualitat de vida de les
persones amb discapacitat intel·lectual), empreses de subministraments,
Ports de la Generalitat, Port de Tarragona, Federació de Diables i
Dimonis de Catalunya, Acadèmia de Ciències Mèdiques, Institut de
Seguretat Pública de Catalunya, FADISCAT, Federació d’Organitzacions
d’Empresaris de Sales de Festa i Discoteques de Catalunya, FECALON
(Federació Catalana de Locals d’Oci Nocturn) i operadors de transport
ferroviari.
Tweet
Sol·liciti una visita tècnica, li farem la proposta més adequada a la seva activitat. Contacti amb nosaltres a info@consultoriatt.com.
Disposem de tècnics competents i acreditats d'acord amb l'Ordre IRP/516/2010 i l'article 17 del Decret 82/2010.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari aquí.