Objectius del Blog

AVÍS A SEGUIDORS;
Aquest blog deixa d'actualitzar-se aquest estiu del 2015 d'acord amb la creació d'una nova pàgina web on s'incorporen els articles existents i els nous que es vagin preparant.
En aquest nou blog trobareu més continguts i una distribució més neta i clara que permetrà trobar amb més facilitat el contingut que us pugui interessar.
La direcció plaautoproteccio.cat ja direcciona al nou blog.
Moltes gràcies


Comentaris, experiències, apunts, tot és benvingut per ajudar a completar aquesta eina informativa.

"L’autoprotecció és el conjunt de mesures (procediments, sistemes i organització) implantades en un determinat àmbit (edificis, instal·lacions, nuclis habitats, solars, activitats, centres, etc) exposat a una o a diverses situacions de risc, destinades a preveure, prevenir i controlar-ne el risc, donar resposta adequada a les emergències i garantir la integració d’aquestes actuacions a les del sistema públic."
font: gencat.cat


Podeu fer comentaris al peu de cada article o adreçar-los a la següent adreça electrònica;

info@consultoriatt.com

Podeu utilitzar el buscador per trobar l'article que necessiteu del blog.

Troba l'article que busques!!

15 de juny 2012

Criteris Interpretatius Decret 82/2010

En data 12 de juny del present, la Direcció General de Protecció Civil ha donat a conèixer els criteris que han de regir a les administracions locals alhora d'interpretar l'epígraf C.1.c. del decret 82/2010 i determinar la conveniència de l'elaboració d'un PAU o d'un PEM.

Us transcrivim aquests criteris.


A. Interpretació de la Comissió de Protecció Civil de Catalunya respecte a la possibilitat de fer un PEM en lloc d’un PAU per activitats de l’epígraf C.1.c.

1.Annex I , apartat C, del decret citat,  relatiu  al Catàleg d’activitats i centres de referència per a la protecció civil.

Epígraf 1.c)  relatiu a : Concerts o espectacles públics, activitats recreatives i activitats esportives en espais no tancats a l’aire lliure, no inclosos en l’apartat A, amb un nombre d’assistents previst inferior a 15.000 persones i superior a 1.000 persones. Casos de:

En els casos de les activitats a l’aire lliure de l’annex I, epígraf C, 1.c), que tenen caràcter periòdic, que són de titularitat municipal, i en les que els serveis d’emergència de l’ajuntament estan directament implicats en l’autoprotecció i gestió de l’emergència de l’activitat de forma majoritària, i també estan implicats els responsables de les organitzacions vinculades a la citada activitat, poden optar per fer un PEM (pla específic municipal),  en lloc d’un PAU (pla d’autoprotecció) com element tècnic de seguretat, sempre que el PEM tingui com a mínim l’objectiu de seguretat previst en el PAU.

Tenir l’objectiu de seguretat previst en el PAU vol dir que els serveis d’emergència de l’ajuntament que constin en el PEM han de preveure la detecció de l’emergència, l’alerta als equips actuants interns i l’alarma als participants, la intervenció coordinada sobre l’emergència preveient les accions que siguin necessàries (evacuació, confinament, atenció sanitària,....), i la informació en emergència a totes aquelles persones que poguessin estar exposades al risc.

En cas d’elaborar el PEM , d’acord amb els requisits anteriors cal tenir presents els següents aspectes:
  • És obligada la seva presentació a la Comissió de Protecció Civil de Catalunya per a la seva homologació.
  • Els terminis de presentació són els mateixos que es preveuen pels PAUs al Decret 82/2010.
  • Els recursos previstos a l’annex III del citat Decret s’han de disposar en els terminis que s’esmenten al Decret.

Supòsits d’aplicació: Festes majors, fires al carrer, cavalcades, carnavals, etc.

En aquest cas s’ha plantejat aquesta interpretació perquè els PEM per determinades activitats de titularitat municipal poden ser, a més d’una eina de planificació municipal, una eina de prevenció i autoprotecció molt similar al que és un pla d’autoprotecció i el fet de presentar-ho a la Comissió de Protecció Civil de Catalunya presenta encara més garanties a nivell de tramitació. Per tant, es considera que els municipis poden optar per una o altra eina (PAU o PEM) amb les condicions exposades.

B. Interpretació de la Comissió de Protecció Civil de Catalunya respecte a les pistes d’esquí nòrdic.

2.Annex I , apartat A, del decret citat,  relatiu  al Catàleg d’activitats i centres d’interès per a la protecció civil de Catalunya.

 Epígraf  2, Activitats sense reglamentació sectorial específica, apartat i) relatiu a

 Altres activitats: definides com  aquelles altres activitats desenvolupades en centres, establiments, espais, instal·lacions o dependències o mitjans anàlegs que compleixin
alguna de les característiques següents:

►Estacions d’esquí.

● Les pistes d’esquí nòrdic no estan afectades pel decret 82/2010,de 29 de juny perquè no es consideren estacions d’esquí. No obstant,  les que tinguin  una ocupació de més  mil persones estaran sotmeses al reiterat decret per l’annex I, C.1.c).

Les estacions d’esquí , d’acord amb la normativa sectorial específica,  són aquelles que disposen de remuntadors mecànics. Atès que les pistes d’esquí nòrdic no disposen de remuntadors i que el risc és baix per la forma de practicar el citat esport i per la quantitat de persones que ho fan, es planteja quedin fora del Decret en les condicions establertes.






2 comentaris:

  1. Epígraf 1.c) relatiu a : Concerts o espectacles públics, activitats recreatives i activitats esportives en espais no tancats a l’aire lliure, no inclosos en l’apartat A, amb un nombre d’assistents previst inferior a 15.000 persones i superior a 1.000 persones.
    Considero que per determinades activitats com petites fires que poden superar el limit de 1000 persones, es desproporcionat i no necessari fer un PAU

    ResponElimina
    Respostes
    1. Acceptem opinions,... en concret, sobre aquest tema s'ha publicat algun altre post.

      Elimina

Deixa el teu comentari aquí.